tag:blogger.com,1999:blog-3786391839195190828.post1327357526316238442..comments2024-03-17T16:46:31.751+01:00Comments on janquim: Recuperar l'audiència? Moltes més coses!jnqmhttp://www.blogger.com/profile/07494920818370059910noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-3786391839195190828.post-68669533955815584602008-07-13T13:22:00.000+02:002008-07-13T13:22:00.000+02:00David, moltes gràcies de venir aquí i deixar-hi un...David, moltes gràcies de venir aquí i deixar-hi un comentari tan ple d'idees i ben estructurat. Si m'ho permets, citaré els teus punts numerats. <BR/><BR/>No ho veig com tu en el punt 4 (no crec que cercar nous clients hagi sigut causa de perdre'n dels que ja ho eren). Del tot d'acord amb el punt 5 (apostar per la proximitat encara més), també amb el 6 (crear marca amb la participació de les persones, facilitant els usos a la xarxa) i m'agrada molt que subratllis la missió de la CCMA com a mitjà públic (punt 7). Per tant, més acords que desacords! <BR/><BR/>I gràcies de nou per participar en aquesta conversa!jnqmhttps://www.blogger.com/profile/07494920818370059910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3786391839195190828.post-61727119114649117992008-07-13T12:33:00.000+02:002008-07-13T12:33:00.000+02:00Per temes:1.- Hi ha una evidència clara: TV3 està ...Per temes:<BR/><BR/>1.- Hi ha una evidència clara: TV3 està perdent quota de pantalla, i aquest procés s'està accelerant en els darrers temps.<BR/><BR/>2.- Podríem cercar part de la culpa en el fet de què l'oferta televisiva s'ha ampliat, o de què la gent consumeix menys televisió (això darrer és una mala excusa, ja que no hauria d'afectar a la quota de pantalla, llevat que els que marxessin fossin els antics seguidors de TV3).<BR/><BR/>3.- Hi ha també una altra evidència: un % de catalans (desconec la xifra concreta) no la veuen i tenen com a referents alguna de les tres grans cadenes estatals. Per un altre % de catalans, TV3 és la seva televisió de referència, mentre que la resta de canals són secundaris. A més, amb la immigració, apareixen nous ciutadans que directament passen de TV3, perquè estan enxufats via satèl·lit a la televisió de referència del seu país d'orígen.<BR/><BR/>4.- Durant els darrers anys s'ha dut una política d'intentar apropar TV3 a aquests col·lectius poc permeables. Potser no han estat accions molt decidides, però els resultats han estat marginals. En canvi, molta gent que tenia TV3 com la seva televisió de referència ha vist com cada cop era menys "la seva". En altres paraules, s'ha prioritzat una estratègia de captar nous clients en comptes de cuidar als que ja teníem.<BR/><BR/>5.- Per captar nova clientela cal tenir un producte atractiu. I aquest o bé és car i costa d'aconseguir els drets (futbol, sèries internacionals...), o bé ha d'apostar per allò que no t'ofereix ningú més (en el cas de TV3 informació de proximitat). Penso que TV3 hauria de potenciar encara més aquest vessant.<BR/><BR/>6.- Els nous canals de comunicació (entre ells Internet) poden ser un gran aliat per crear marca. Però per això cal fugir dels estàndards tancats. Un exemple ràpid: es poden redistribuir fàcilment els videos de la CCMA? Puc penjar fàcilment un fragment del Polònia o del TN Vespre al meu bloc?<BR/><BR/>7.- Finalment, i per no allargar-me, un comentari final: la CCMA com a televisió pública té una missió encomanada, i per tant, tota estratègia hauria de ser consistent amb aquesta missió. Tenir audiència és una condició necessària, però no a qualsevol preu. Fins ara aquesta equació a funcionat molt bé, fins al punt de què molts catalans, encara que no la tinguin com a referència, tenen a TVC com a exemple de televIsió pública de qualitat, amb un producte 100% equiparable a les millors cadenes europees. Aquest actiu no l'hem de deixar perdre.Vida quotidianahttps://www.blogger.com/profile/08308097524262507816noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3786391839195190828.post-36155673438680962012008-07-10T22:35:00.000+02:002008-07-10T22:35:00.000+02:00¡Menudo fregao! La dicotomia de "qualitat versus a...¡Menudo fregao! La dicotomia de "qualitat versus audiència (ergo publicitat)", en els mitjans públics la resoldran els polítics de Brusel·les quan la pressió dels lobbys faci el seu efecte. I crec que ens equivoquem si ens fem gaires il·lusions de que la cosa no acabarà amb uns mitjans públics finançats exclusivament amb diners idem. Aleshores la variable audiència hauria de perdre una part, però només una petita part, del seu pes específic actual.Estic d'acord amb tu que no hem de conduir mirant el retrovisor (un símil que ens van explicar fa molts anys en la facultat d'Econòmiques, parlant de política conjuntural) perquè si tracem la mateixa corba que estem veient i acabem de passar, l'ensopegada està garantida). D'altra banda apostar pel que no sabem què passarà també és arriscat. El tema és complicat, dóna per moltes hores d'apassionant discusió, però com que el tamany d'aquests comentaris ha de mantenir una dimensió raonable, acabo dient que em decanto per una postura intermitja entre el punt de vista del Joan i del Lluís, i que consti que no és una concessió a la diplomàcia còmoda.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3786391839195190828.post-84456471897383836832008-07-09T11:45:00.000+02:002008-07-09T11:45:00.000+02:00gràcies de veritat pertus i lluis k. resulta un es...gràcies de veritat pertus i lluis k. <BR/><BR/>resulta un estimul molt interessant la part en què el bloc esdeve conversajnqmhttps://www.blogger.com/profile/07494920818370059910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3786391839195190828.post-82190008167050871552008-07-08T12:37:00.000+02:002008-07-08T12:37:00.000+02:00Es tractava d'una analogia. El teu comentari m'ha ...Es tractava d'una analogia. El teu comentari m'ha fet imaginar algú que condueix cap endavant (el temps no fa mai marxa enrera) mirant el retrovisor. Potser no és al que tu et referies però el teu comentari m'ho ha suggerit.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3786391839195190828.post-12216272089702999882008-07-08T12:08:00.000+02:002008-07-08T12:08:00.000+02:00Ha estat, com sempre, un plaer.M'he permés fer una...Ha estat, com sempre, un plaer.<BR/>M'he permés fer una mica de caricatura del meu punt de vista per atiar el foc de la conversa i espero que "altres" vinguin a bufar.<BR/>Felicitats.Lluís K.https://www.blogger.com/profile/11935530202207164662noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3786391839195190828.post-4658209799318452682008-07-08T11:50:00.000+02:002008-07-08T11:50:00.000+02:00lluis Kgràcies de nou per venir aquí i participarp...lluis K<BR/>gràcies de nou per venir aquí i participar<BR/><BR/>per descomptat (ja ho havia dit) els mitjans públics han de tneir públic<BR/>una altra cosa és viure pendents només de les dècimes de share, que tots sabem com es poden obtenir<BR/>de veres que no crec que sigui aquesta la missió de l'empresa pública <BR/>un dia o altre acabarem parlant també de la publicitat als mitjans públics (tot arribarà). I aleshores, si no ens hem preparat per tenir altres arguments, no sé pas com ens en sortirem<BR/>prefereixo veure-ho amb més detalls: et poden seguir, per fer servir les teves paraules, i que no tinguis el primer lloc en el prime time, per exemple. hi ha tantes possibilitats diferents! <BR/>mirar endavant no entenc que vulgui dir deixar de ser qui ets. però que el món canvia de pressa es fa molt evident i seguir entossudit a mirar enrere no em sembla la millor actitud però no vull semblar un dogmàtic del que vindrà perquè no me'n sento. <BR/>no crec de veritat que tot es pugui resumir a veure com ens tracten les centrals de mitjans. <BR/>I no em sembla que sigui l'únic que parla així. <BR/>Perquè quedi clar, et donaré una informació personal. Quan fa anys el share era alt i part del discurs es basava en aquest fet, uns quants ja érem crítics amb aquest subratllat i advertíem que si es venia la marca sota aquell paraigües un dia ens mullaríem... com de fet ha passat. Tot allò de "la força dels vint anys" m'ha semblat sempre un error. La prova és que ara no podem posar aquest epítet als 25. Ho dic perquè quedi clar que no feia servir res com a excusa de res, simplement m'havia semblat que si enfoquem les coses com si fossim una privada, un dia rebrem el tracte de les privades, que depenen NOMÉS (dic NOMÉS) d'aquest factor per tancar la persiana. <BR/><BR/>m'ha agradat molt poder-ne parlar. Sempre que hi ha una mica de conversa ho trobo reconfortant. A cada bloc cadascú hi exposa idees, opinions o reflexions. I els lectors després hi aporten vida, el color de la conversa i una relació entre anònims i desconeguts que per mi és un estímul. Moltes gràcies de voler discutir de tot això justament aquí!jnqmhttps://www.blogger.com/profile/07494920818370059910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3786391839195190828.post-74801573160305629322008-07-08T11:25:00.000+02:002008-07-08T11:25:00.000+02:00Benvolgut Janquim, Avui el meu escrit serà, com el...Benvolgut Janquim, <BR/>Avui el meu escrit serà, com el màrqueting, ben poc romàntic i per una vegada (i sense que serveixi de precedent) ben allunyat del seu pensament.<BR/>Sense audiència, qualsevol argument de justificació em sembla bla, bla, bla. <BR/>Difondre la nostra cultura... SÍ, SI ENS MIREN!, cercar la pluralitat... SÍ, SI ENS SEGUEIXEN! vetllar per la formació de la joventut i la infància... SÍ, SI ENS TENEN COM A REFERÈNCIA! etc...<BR/>Cada cop que es parla de que baixa la nostra audiència, s'intenta equilibrar el discurs amb referents en qualitat, innovació, etc... i, tot plegat, em sembla en masses casos una excusa de qui no arriba als objectius marcats.<BR/>El cert és que el gruix dels ingressos publicitaris (indispensables per a la nostra perdurabilitat) es basa exclusivament en audiència i GRP's. <BR/>Les grans centrals de mitjans, ni saben ni volen saber de conceptes subjectius com la qualitat, etc. Si l'audiència baixa (i està baixant) baixen les inversions publicitàries i es crea una desviació pressupostària que provoca no només nervis, sinó a més, l’anul•lació de projectes importants en una escalada inversa fins l'abisme.<BR/>Recuperar l'audiència? SI, i categòricament. <BR/>Els mercats (Tots) tendeixen a la especialització i el nostre no és cap excepció. <BR/>Si la nostra especialitat radica en la llengua catalana, la complicitat per un país i l'emoció per uns valors, donem la esquena a tot aixó, i només collirem el rebuig de qui ens seguien, i, a més, convertir-nos en una producte més, amb menys recursos, i per tant amb menys possibilitats de influència i notorietat.<BR/>Prismàtics? Fantàstic, però amb compte, que aquests, alteren la realitat de les distàncies i porten a l'equívoc.<BR/>I tot plegat, si vosté vol, vetllant per ser capdavanters i pioners en comunicació multiplataforma i multicanal, en relacions on-line etc... però tot aixó encara no dona cap rendiment publicitari que compensi la situació dels nostres mitjans "tradicionals", sense els quals la resta morirà com una planta mal regada.<BR/>Mirar enrere? Per què no, si les xifres ens indiquen que em equivocat la direcció? Donar passes enrere ben donades, pot resultar bàsic per agafar embranzida i arribar a l'horitzó somiat.<BR/>Gràcies i fins aviat.Lluís K.https://www.blogger.com/profile/11935530202207164662noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3786391839195190828.post-69997934835109092492008-07-08T11:00:00.000+02:002008-07-08T11:00:00.000+02:00és clar que es penja anònim Enric, no hi ha modera...és clar que es penja anònim Enric, no hi ha moderació prèvia, sols un codi "anti robots" de spam, si no ho he activat malament. <BR/><BR/>gràcies de llegir aquest bloc i de voler-hi dir la tevajnqmhttps://www.blogger.com/profile/07494920818370059910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3786391839195190828.post-24678986052486283472008-07-08T09:36:00.000+02:002008-07-08T09:36:00.000+02:00Primer vull comprovar que el missatge es penja i d...Primer vull comprovar que el missatge es penja i després escriuré el meu comentari.<BR/><BR/>EnricAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3786391839195190828.post-42268678297682213012008-07-07T22:26:00.000+02:002008-07-07T22:26:00.000+02:00pertus, gràcies de ser aqui ni deixar un comentari...pertus, gràcies de ser aqui ni deixar un comentari amb versos i tot<BR/><BR/>no em referia a ningú que volgués conduir res cap a cap banda sinó més aviat intentava al·ludir a una mena de cant coral que no se sap d¡on arriba però que em temo que si només mira Sofres esperarà el dia que vulgui per carregar contra la necessitat de mitjans públics. A sobre, diria que no estem en condicions de permetre'ns aquest luxe considerant la missió a la que em referia. Per això m'atrevia a convidar a mirar endavant. La cita que fas em sembla que vol apuntar en una direcció semblant. gràcies.jnqmhttps://www.blogger.com/profile/07494920818370059910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3786391839195190828.post-22633838930113515572008-07-07T17:22:00.000+02:002008-07-07T17:22:00.000+02:00Una bona reflexió! Sembla que alguns volen conduir...Una bona reflexió! Sembla que alguns volen conduir mirant pel retrovisor! La raó és senzilla, el camí que hi ha al davant és incert, ple d'obstacles, i sabem que el vehicle que portem no està prou preparat.<BR/>Recuperem l'audiència! <BR/>Com ho farem per treure l'oferta extensíssima que té la nostra audiència a casa seva, que li arriba per la TDT, per internet o pel satèl·lit? <BR/>Què farem perquè el super3 recuperi els nens que ara miren el disney chanel? <BR/>Tornarem a tenir els drets de la lliga de futbol en obert a Catalunya? <BR/>Deixaran els joves de baixar-se pel·licules de l'emule per esperar que TV3 les emeteti en horari de primetime?<BR/><BR/>El Poeta de Sarrià deia:<BR/><BR/>"Entre negrors veig mil camins oberts<BR/>I ulls clucs, de nit, ateny els ports segurs;<BR/>Els gels són calds, i res no és confús,<BR/>Els cels són blaus i els prats, al lluny, més verds."Anonymousnoreply@blogger.com