11/12/10

Oferir un producte nou amb una pel·lícula emesa

Problema

Una cadena de televisió vol emetre una pel·lícula que ja s’ha passat diversos cops. Però no es vol conformar amb arrossegar els “repetidors” i els “despistats”. Vol afegir valor a l’emissió perquè tingui el caràcter d’una “estrena”. Què pot fer?

Solució

Disney Channel va oferir anit un llargmetratge basat en una sèrie que té força èxit. Ja l'havia emès unes quantes vegades. Però era un altre producte.

S'hi havia incrustat tot de missatges sobre la producció de la pel·lícula. Explicaven alguns trucs que podien interessar l’audiència infantil, detalls sobre els efectes digitals, curiositats sobre l’atrezzo i el vestuari, notes biogràfiques dels actors, incidents del rodatge...

Resultat

Era la mateixa pel·lícula que ja s’havia emès però també era un producte nou.

Potser ja s’ha fet moltes vegades, en tot cas no recordo haver-ho vist abans. Només amb un guionista i un tècnic es pot preparar una versió com aquesta i disposar, amb un cost baix, d’una novetat que, a més, es pot reemetre.

Interès

Fa uns quants anys, vaig tenir l’oportunitat d’acarar assumptes com la reutilització i l’empaquetatge de productes audiovisuals i la veritat és que va ser una experiència molt bona. Potser per això m’ha interessat aquesta acció.

Segur que hi ha moltes més idees per aconseguir resultats semblants.

1 comentari:

AlbertSierra ha dit...

Jo també ho vaig veure per casualitat (no miro el Disney Channel normalment...) i vaig flipar. No sabia que era però vaig entendre-ho com un intent de lligar amb la manera de percebre dels joves d'ara que són multitasking, que poden veure tres coses alhora, tele més portàtil més mòbil més ipod... Una peli sola no capta tota la seva atenció, poden veure les dues coses alhora. Em va semblar un camí interessantíssim i que segur que creixerà.