25/7/07

Innovar és 'cool' també amb 'oldies'

Les empreses busquen noves formes de comunicació i fan ben fet però encara no s’han acabat d’explotar ni de bon tros les possibilutats d’eines que ja fa temps que funcionen. No fa gaire em deia Miquel Codina que el seu instrument de xarxa preferit és la llista de discussió, ara ja un oldie nascut fa quasi 30 anys amb la idea dels 'Users Network'.

Hi deu haver molts exemples que demostrin la utilitat de les llistes en una empresa però en tinc un molt a prop que puc aportar per si algú més el considera interessant. El director d’Innovació de la CCRTV, Josep Maria Ferrer Arpí, va facilitar la creació d’una llista que s’anomena Club Innova.

Una eina 'antiga' per innovar? Sí, i amb prou èxit.

El ‘Club Innova’ es va obrir amb restriccions el desembre de 2006 i des del gener d’aquest any s’ha obert a tothom que treballa a la Corporació. Ara mateix hi ha 192 inscrits, que representen un 7% dels empleats. En aquests sis mesos s’han enviat gairebé 400 missatges. I gairebé tots inclouen enllaços a algun website d’interès. Un instrument gens nou ha resultat de moment un dels més útils.

Per tornar al principi del post, poso un altre exemple d’innovació amb oldies. El Miquel Codina que em defensava el servei de les llistes és cap de la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté, de la UPC. I també és qui ha impulsat una col·lecció de jazz amb el seu portal obert. Al mateix portal hi dos personatges que ho justifiquen: “Jazz in a European technical university?”. “It’s cool!”. Doncs això, innovar és cool encara que sigui amb oldies.