30/7/08

Què estaves fent ara fa deu anys?

Acostumats a les persones que expliquen què fan a cada moment, a través d’eines com twitter o a les xarxes socials com ara facebook, no sé si sorprendrà a algú aquesta altra pregunta: què estàvem fent ara fa deu anys?

Me la vaig formular ahir al migdia mentre dinava amb Karma Peiró i em parlava del II Congrés Internacional de la Publicació Electrònica, que dirigeix Sílvia Llombart. Feia pocs dies que amb la Karma havíem mantingut una intensa conversa exposada aquí.

El primer CIPE es va fer el 1998, impulsat pel Grup de Periodistes Digitals.

Deu anys enrere, ja que aquesta era la pregunta inicial de l’apunt d’avui, treballava pel meu compte. Venia textos i oferia propostes en matèria de comunicació.

Estava al dia de les activitats del GPD gràcies a una llista de distribució però no em sentia un membre de la seva comunitat.

Feia un parell d’anys que m’havia matriculat a la UOC, on vaig obtenir la llicenciatura en Humanitats al cap de poc. Per tant, em començava a acostumar a les possibilitats de l’entorn digital. Però no vaig acudir al CIPE.

En aquests deu anys, a més de l’experiència adquirida aleshores com a estudiant, he tingut l’oportunitat d’aprofundir molt més en aquestes qüestions. La publicació electrònica centra ara mateix bona part dels meus interessos. De manera especial, procuro estar atent a evolució del periodisme de proximitat i m’importa explorar les opcions dels blocs corporatius.

El juliol de l’any passat (fa un any, no en fa deu) vaig començar a publicar aquest bloc i una mica abans havia impulsat un autèntic bloc corporatiu, el del canal 33 (ho explicava aquí).

O sigui que deu anys després he après moltes més coses, m’he endinsat de debò en aquesta realitat i per acabar-ho d’embolicar no fa gaires minuts que m’he inscrit al segon CIPE, que es farà el mes d’octubre al Citilab de Cornellà.

Segons les estadístiques, formo part del grups d’edat menys actius a la xarxa. Però, com si avancés a l’inrevés, a mesura que em faig gran tot això m’apassiona molt més i em desperta unes ganes enormes de continuar aprenent i de compartir el que aprenc amb tothom que hi tingui interès.

D’aquí a deu anys, si em repeteixo la pregunta, em podré respondre: m’inscrivia al Segon Congrés de la Publicació Electrònica.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Ara fa deu anys, la Xarxa estava en plena ebullició. El grup de periodistes que vam organitzar el primer Congrés Internacional de la Publicació Electrònica, al maig de 1998, estavem sorpresos de tanta activitat a la Xarxa. Vam aconseguir una assistència de 400 persones, vingudes d'EE.UU, Llatinoamèrica i d'Europa. Va ser realment emocionant. Tots vam sortir d'allà aprenent molt. En aquests deu anys la Xarxa ha caigut amb l'esclat de la bombolla de les Puntocom i ha resorgit de les seves cendres. Actualment, torna a estar en plena ebullició. El 2CIPE és un bon moment per fer una repassada, un alt en el camí, i veure cap a on ens dirigim. Salutacions

Anònim ha dit...

Felicitats per l'aniversari, Janquim, un any de blog no es poca cosa, i que passis un bon estiu!

jnqm ha dit...

Gràcies karma! i tant que sí, en aquests deu anys han passat moltes coses però en essència la xarxa ha deixat de ser un espai rar per on els pioners transitaven (i n'hi havia de tota mena, disposats a compartir i d'altres que es pensaven que ser els primers els donava drets especials) i ara és una eina gegantina a l'abast de gairebé tothom... que no deixo de dir que es troba a les beceroles... En seguim parlant, aquí i al congrés!

gràcies binot pels ànims, la presència de lectors assidus com tu ha donat sentit a aquest espai... un any i quasi cent apunts, desenes de converses interessants a partir dels comentaris i un nombre de subscriptors i lectors diaris que encara em resisteixo a desvelar (això no és cap concurs!) però que em fan sentir molt i molt ben acompanyat en aquest recorregut.

gràcies a tots!

Anònim ha dit...

Tot i que és el primer cop que visito aquest bloc, et vaig seguir des del primer fins l'últim dia al bloc del canal 33.

Felicitats pel primer any de vida d'aquest bloc, no és fàcil en aquest món que canvia tan ràpidament mantenir un espai com aquest tot un any. Espero que en siguin per molts més.

Des d'avui m'apunto a la llista de lectors habituals d'aquest bloc.

jnqm ha dit...

elliot, moltes gràcies per venir aquí, per la confiança que demostra tot el que dius i per descomptat gràcies també per l'apunt al teu espai on esmentes les opinions que aquí s'expressen.

I sobre el bloc del 33, com que ja ho he dit tot, només un altre agraïment per seguir-lo i per dir-ho en veu alta. Espero que seguirem en contacte des d'ara.

gràcies de veres

MarcG ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
MarcG ha dit...

Interessant aquest II Congrés Internacional de la Publicació Electrònica, n'he fet ressò en el meu blog.

Gràcies per avisar-nos... i felicitats per l'aniversari!