31/10/10

Idescat a Twitter, un pretext per reendreçar les fonts

L’Institut d’Estadística (Idescat) ha obert un compte a Twitter. Quan me n’adono ja hi ha més d’un centenar de seguidors. N’hi ha força que es presenten com a periodistes i em sembla una prova que ja hi ha que fa servir de fonts també aquests corrents d’informació generats des d’institucions gràcies a les eines basades en internet.

M’adono que ja hi ha altres centres estadístics que fan servir el mateix procediment, com ara l’andorrà, l’extremeny, el basc, el càntabre.

Dades

Hi ha més fonts de dades. Moltes més. Arreu.

Una ullada als comptes que segueix per exemple "municat", posa de relleu que hi ha desenes d’entitats locals que proveeixen d'informació aquest canal.

De manera que l’accés a tota mena de dades se simplifica. No és res, encara. Hi haurà més eines. No deixem de pensar-hi mentre comprenc que encara no faig servir prou bé les que ja tenim a l’abast.

Llistes

I si en comptes d’escriure apunts al blog miro d’endreçar més bé les llistes de Twitter?

Em permeten tenir columnes particulars que faig servir sobretot quan uso Twitter amb el mòbil i l’aplicació TweetDeck. És una feinada, si hagués estat més perseverant mentre clicava sobre el botó cada vegada que seguia algú, m'ho hauria estalviat.

Però algunes idees que tenia ara ja no em serveixen i he pensat noves llistes que m'ajudaran a treure més suc del canal, o així ho espero. La idea és anar corregint, perquè reorientes la mirada, t'adones que hi ha fonts que ja no t'interessen o prefereixes empaquetar els continguts d'una altra manera.

Carpetes

I si provo de tornar a variar l’ordre de les carpetes al Google Reader?

Si dediqués més estona a reordenar totes aquestes vies, accediria a més informació i millor?

Diria que val la pena provar-ho i de tant en tant hi faig una revisió una mica més seriosa que les esmenes del dia a dia, que solen ser mínimes i apressades.

Tasques

No fa gaire estona m'he descarregat una aplicació de "gestió de tasques" que em va suggerir un usuari amb molt experiència. Sempre empaito coses diverses al mateix temps i espero que m'ajudi a planificar més bé la feina.

Gràfics

Vaig topar amb el compte d'Idescat a Twitter mentre "passejava" pel web d'aquesta institució pública. Intentava trobar alguna dada d'interès per fer proves amb les eines de gràfics que ha incorporat Google Docs i la visualització de dades (una altra persona m'en va parlar). El que volia provar no em surt prou bé, hi hauré de passar una bona estona més.

Persones

Les noves eines que provo d'entendre solen arribar perquè hi ha algú que m'ho explica. Seria indecent no compartir tot allò que els altres comparteixen. Vet aquí un detall formidable d'una nova manera d'aprendre. I si l'escola hi para atenció?