30/10/09

Què fas quan recomences?

Només deu anys enrere, encetar un projecte i entrar en un equip implicava coses com ara preguntar on seuria a més de barallar-me amb alguna plantilla d'un processador de textos, esbrinar el número de sortida a l'exterior del telèfon de taula i atendre els consells dels més veterans, que solien ser persones més grans. 

Ara, a punt de començar una altra experiència (no sé per quina raó, sempre em prenc aquest canvis amb energia i il·lusió), les primeres coses que he fet han sigut aquestes:

- Endreçar el meu lector per seguir els blogs a què m'he subscrit (refer les carpetes segons els nous interessos i de passada posar al dia la informació i eliminar el soroll que ja no escoltava).

- Actualitzar el meu perfil a les xarxes socials i matisar a una xarxa professional l'establiment de contactes.

- Reorientar la meva capsa d'enllaços.  

- Obrir un espai compartit amb altres persones per decidir junts amb documents de tots el que voldrem fer.

- Començar a aprendre a treballar amb un gestor de continguts web.

A més, la majoria dels veterans són molt més joves, acostumats a pensar a favor de les noves eines. I espero seure a molts llocs diferents, poder contribuir al projecte des d'allà on sigui millor a cada moment. 
 
Molts canvis.

Quan vaig començar a fer de periodista la meva eina era una màquina d'escriure.

És veritat que ja no sóc jove des de fa temps. Però és que els canvis han sigut constants, un estímul permanent per tenir ganes d'aprendre i començar una altra vegada i una altra i una altra.

El temps que ens toca viure és el nostre privilegi.