10/9/10

Devia ser la calor...

Inici

L’inici del curs escolar em va dur fins a un institut de secundària. Volia veure de més a la vora alguna mostra del pla Educat1x1.

A la peça que vaig fer per al 3cat24 crec que hi deixava clar que la renovació esperona prou alumnes i professors però que el model educatiu es manté ben estàtic.

Contrast

En comptes de proposar-se com a projecte aprendre plegats, molts docents encara pretenen “ensenyar”. Em sembla una llàstima, però com ja vaig posar de relleu en una peça anterior, per sort hi ha milers de professionals que ho enfoquen d’una altra manera.

Tinta

Hi ha un assumpte que encara em té molt intrigat. A casa, com a tantes altres llars, han arribat aquests dies una bona pila de llibres.

No acabo d’entendre aquesta dèria per gastar paper i tinta, la veritat. Jo mateix també miro que publiquin els llibres que escric, però tots aquests centenars de milers de manuals que cada any es tornen a imprimir...

Manuals

A banda que trobo una mica obsoleta la creença que hi hagi un “manual”, un llibre que aplegui la informació imprescindible de qualsevol matèria, sobretot a Secundària i a Batxillerat.

He mirat per sobre uns quants d’aquests manuals nous d’aquest any i estic segur que en poques hores (que haurien de ser lectives) podria trobar tota la informació que aquests manuals contenen i força més. A la xarxa. De fonts fiables.

Sistema


Suposo que forma part d’una mena d’obligació inherent al sistema. Hi ha uns quants autors de manuals que s’hi han acostumat, uns editors que sembla que s’han quedat sense imaginació i uns llibreters que si no fos per aquestes compres de juliol i setembre ho passarien molt malament. Em sap greu sobretot pels llibreters, que mereixen molta més fortuna tot i que no els aniria malament reinventar una mica el negoci.

Girar

En fi, que som de nou a les portes de la tardor, que ja fa uns quants dies que he tornat a la redacció, que el món de vegades sembla que no giri i que ara com ara prefereixo no valorar en públic l’únic canvi notable que s’ha produït aquests dies a l’empresa on treballo. Tinc la sensació que no cal.

Persones

La majoria de persones sensates ja saben que al món hi ha persones disposades a liderar un projecte i persones que prefereixen aterrar de puntetes per agafar embranzida, com si una empresa amb milers d’empleats i milions d’usuaris només fos un trampolí.

Empenta

M’encanta tornar-m’hi a posar. M’agrada ser on sóc i també reprendre aquest blog que he tingut desatès. Devia ser la calor...

1 comentari:

Anònim ha dit...

És com començar la casa per la teulada. Manquen recursos a les escoles, massa professorat no està preparat per utilitzar aquestes eines i molts encara utilitzen mètodes antiquats. Cada dos per tres s'està canviant el model d'ensenyament(es copien les innovacions dels altres països, però no s'aprèn dels fracassos). Potser que es vagi mica en mica i es construeixi des de la base. Però com que els mestres som uns privilegiats i ens ho empassem tot perquè som vocacionals i ens agrada la nostra feina.....

1 mestra