27/9/10

Sense endolls ni wifi en una trobada europea del màxim nivell

El 3cat24 ha decidit cobrir una trobada important sobre la digitalització a Europa, que es fa a Brussel·les. Hi ha milers d’assistents i el que hi ha en joc són més de 2.800 milions d’euros per finançar o subvencionar projectes de recerca que tinguin a veure amb les TIC durant els pròxims dos anys.

Sorpresa

Però a primera hora del matí, quan he arribat a l’Expo on la conferència se celebra, m’he trobat amb una sorpresa poc agradable. A l’auditori principal, on hi ha els actes centrals, no hi ha connexió wifi.

He preguntat la raó i m’han dit que no volien que la gent comencés a enviar missatges a Twitter i estiguessin poc atents a la reunió. M’he quedat de pedra. En un "tuit" han insistit amb aquest argument.

Des de quan mentre envies un missatge no estàs atent? He assistit a una pila de conferències, com he anat explicant en aquest blog, i Twitter ja s’ha convertit en una eina imprescindible.

Parlant de Twitter, a Twitter

Naturalment, he expressat la meva sorpresa via Twitter (quan he sortit de la sala, és clar). I he comentat que l'organització sí que enviava missatges a aquest servei. Aleshores he rebut una resposta desconcertant. Des de l’organització deien que es podia fer amb un iPhone.

Frontera

És clar, però quan ets a l’estranger no fas servir l’iPhone, almenys jo no ho faig perquè els costos de la connexió 3G des de fora d’Espanya són d’una desproporció increïble.

Això em fa pensar que potser som una Unió Europea però a internet tenim fronteres, i tant, una frontera que es basa en els costos.

Moltes altres persones que es lamentaven del mateix. És estrany que una trobada d’aquest nivell, dedicada a les TIC, no inclogui un servei wifi a totes les sales i racons on es fa l’esdeveniment.

Per sort, a la sala de premsa hi ha connexió via cable i he pogut enviar la meva crònica.

Endolls!

A més, però, m’he vist forçat a prendre notes en paper, perquè no podia posar en risc la bateria del meu portàtil. Per què? Perquè no hi havia endolls, ni tan sols per a la premsa.

Cada vegada que assisteixo a un acte d’aquesta mena (i uns quants responsables de premsa ja ho saben) és el primer que pregunto: “on hi ha els endolls?”

Energia

La tecnologia digital ens fa oblidar tot sovint que sobretot necessitem energia perquè funcioni. Sense un endoll, l’autonomia dels portàtils queda molt restringida.

No escric aquest apunt per queixar-me. Només pretenc, com sempre, compartir la meva experiència. I estic convençut que en aquesta mena de congressos i trobades hi ha dues qüestons logístiques que són fonamentals: endolls i connexió a internet.

No em sentireu mai parlar ni bé ni malament del catering, de la temperatura, de les instal·lacions. La feina és la feina. Però sense llum ni internet, la feina es torna un objectiu complicat.

El pròxim

D’aquí a pocs dies seré al Personal Democracy Forum que es fa a Barcelona. L’any passat no hi havia endolls i la connexió era deficient. Confio que aquest any s’hagi resolt. És clar que no sé com els ho podré dir si a Brussel·les, en un acte multitudinari i organitzat per les màximes autoritats europees, no han sabut fer-ho millor.